Sidevisninger i alt

onsdag den 31. oktober 2018

Forventningens glæder

Vores pindsvin Snøfte er gået i hi i sin hule, et tegn på, at det er på tide at gøre haven klart til vinter.
Til jer der ikke har set hvordan vi fik snøfte klik HER


Den store gunnera er også gået i hi ,med lidt hjælp af halm og plastik.


Men vores jordbær står stadig med nye blomster ,måske har de ingen tidfornemmelse,hvem ved. 


Da vi går i flytte tanker er vi begyndt at plante blomster fra vores højbede i potter så skulle vi finde huset til "vores 3 alder" så er de klar til at komme med. 


Her er det stokroser, jeg havde sået flere hundrede af dem så der bliver nogle potter at fylde.


Det er praktisk med et højbed som mellem-station for planter her har jeg får pottet nogle af dem jeg er mest øm over. Nogle har jeg købt hos gode blogvenner andre har jeg fået, ingen bliver efterladt.


I have er der igen blomster, jeg mindes ikke at den plejer at blomstre to gange men det har den i år.


Når Gert får tid skal alle havemøbler samles sammen, så de er klar til flytning. Uf! hvor kommer haven til at se død ud ,uden møbler. (synes jeg)


De store betonkugler er flytte nærmere huset. 

Så nu går den store boligjagt ind, så får vi se om det bliver til noget 
eller det ender med at vi bliver hvor vi er. 



11 kommentarer:

  1. Uha det er ikke rart at skulle flytte, men det kan jo være nødvendigt. Jeg håber, I finder et godt sted at være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør vi også og helst et sted hvor der er godt med store træer i haven.Knus

      Slet
  2. Held og lykke med jeres boligsøgen. Hvor er I heldige at have et fastboende pindsvin - her ser vi aldrig pindsvin mere, hvilket er meget ærgerligt. Jeg er vild med jeres betonkugler:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja skøn med pinsvin i haven, vi har heller ikke mange dræber snegle her,så det er bare dejligt. Sådanne beton kugler kan du nemt lave sammen med manden. Hygge herfra

      Slet
  3. God boligjagt kære Leila. Gid det var mig der skulle flytte, men det må vente lidt endnu. Så dejligt med en snøfte i haven ;-)
    Rigtig god dag til dig og Gert

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja deter nu meget besværligt at flytte ,men når det er noget man selv gør frivilligt så er det en anden sag.God weeken til jer.Knus

      Slet
  4. Nøjjj Snøfte. Husker det godt nu når du opfrisker det for mig.
    Ja der er vinter nu og haven er ekstrem kedelig. Jeg savner allerede blomsterne.
    Er godt nok spændt på jeres bolig fremtid. Kunne i ikke komme lidt tættere nord på :)))

    Klem og skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja at flytte nodr på det tror jeg nu ikke, jeg tror vi drager mod vest men hvem ved .Jeg savner også sommmeren men vi må lære at ellske den tid vi er i . God weekend og knus

      Slet
  5. Hyggeligt hus til Snøfte, vi har også pindsvin der går i hi, jeg ved dog ikke om de har gjort det endnu. Der plejer altid at være et par stykker i halmen i vores maskinhus.
    Vi har ikke pakket Gunneraen ned endnu, vi har dårlig erfaring med, at gøre det for tidligt, men også med at gøre det for sent :-)
    Held og lykke med husjagten.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Vores Gunnera var krøllet sammen med brune blade på grund af nattefrost,så i seng med den. Sjov at jeres pindsvin går i maskinhuset ,så må i passe på ikke at træde på dem. Knus herfra

      Slet
  6. Det bliver da spændende at se, hvad I finder på. På et tidspunkt skal man jo nok drosle lidt ned - men det er ikke let... vi har også gjort os vores tanker om det, for sådan noget gammelt og vedligeholdelsesintensivt noget, som det vi bor i, kan vi ikke klare altid...
    Knus, Karen

    SvarSlet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...