Sidevisninger i alt

mandag den 9. oktober 2017

Kobber Engle til uderdørs julepynt

Ja det er næste for tidlig at tale åben om jul,men på grund af min kroniske sygdom,
 er jeg nød til at  starte i god tid ,så jeg kan tage det i små potioner.
Dog består mit arbejde mest i at dirrigere Gert  rundt og da jeg er en af dem der godt kan synes at ting står helt perfekt ,for at lidt senere at opdage det måske var bedre et andet sted,har Gert det af og til hårdt,men han klager aldrig. 

    **********

Når jeg er overladt til mig selv, er jeg mest i gang i hobbyrummet med at lære at arbejde i kobber.
Jeg har set, blandt andet i Fru Pedersens have, Engle i jern som pynt udenfor,nu har jeg lavet nogle i kobber som i kan se herpå billedet


Alt på gårdpladsen bliver i disse dage flyttet rundt og der bliver malet blomsterkrukker.
og ukrudt i gruset fjernet,så vi nyder at det er tørvej.


I nat har det været under frysepunktet her og Gunneraen skal snart pakkes ind for vinter.
 Træerne stå med deres smukke efterårsdragt


Jeg har også prøvet på at lave en rose i kobber.
Jeg håber, at det er rigtig at øvelse gør mester.
Nu skal Rosen så bare i "bad" så der kan komme ir på den.


Jeg håber at vejret vil holde uge ud for det er nu dejligt med tørvejr og sol.

9 kommentarer:

  1. Du er da god til at arbejde med kobber! Hvor er det fine ting du har lavet!
    Men tænk engang at I allerede har haft frost. Uf! Jeg er altså ikke klar til vinter ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det som dig Nana vinter må godt vente,eller bliver den alt for lang. Tak for dine søde ord,det gør mig glad.Hygge herfra med ønsket om en dejlig dag.

      Slet
  2. Sikken en smuk rose du har lavet, den skinner så fint. Det er lige før, det er synd at lægge den i bad :)
    Tænk at I allerede har haft frost, det varer forhåbentlig noget endnu, inden vi får det her hos os.
    Hygge fra
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord,rosen har godt nok været i bad,jeg håber at resultatet bliver godt.Ja jeg blev noget forbavset da gruset i gårdspladsen var helt frosset og græsset var hvidt. Vinteren må gerne vente . Hygge herfra med ønsket om en dejlig dag.

      Slet
  3. En fantastisk fin ny hobby du har fundet, det er så smukt det du laver.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette. Det kan forhåbentlig blive bedre endnu når jeg får øvet mig.Hygge herfra med ønsket om en dejlig dag.

      Slet
  4. Whoo OOo sikken en smuk rose du har lavet og engle er jo altid så fine. super skønne sager du har lavet i kobber..glæder mig til at se mere i den boldgade. Her har vi haft det skønneste efterårsvejr og jeg fik gået mig en lang tur. Håber i nyder jeres skønne have i løvfaldets tid. det er så smukt derude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du bruger naturen på en skøn måde. Førhen da jeg bedre kunne gå, nød jeg at gå i skoven og ved vandet, men det er for hårdt ved mine ankler,så det bliver ikke til så megte.Hygge herfra med ønsket om en dejlig dag.

      Slet
  5. Sikke fine ting du får lavet i kobber. Det ser godt ud. Som altid skønne billeder du ligger op.

    SvarSlet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...