Sidevisninger i alt

onsdag den 24. januar 2018

Kobber til forårs pynt

Det er efterhånden længe siden jeg har haft overskud til at lave et indlæg til bloggen. 
Måske har jeg det lige som bjørnen der går i hi og kommer frem når foråret er på vej. 
 Hvor om alting er, så er vi kommet godt  igennem julen og nytår.

Dog var det svært at min far skulle holde jul et fremmed sted i aflastning.
Men sygdom og uheld er vi jo ikke herre over. 
Mange familiemedlemmer samles den 24 på plejehjemmet. 
Vi have trykt 40 sangbøger og Gert havde Violinen med.

Først var vi kun familien til jule-hygge imens Oldefar fik gaver.
Derefter var vi sammen med de øvrige borger på plejehjemmet
 og sammen sang vi julen ind. 
Så fik de andre den oplevelse med,selvom det var for Oldefar.


 Vores udendørs julepyntning blev ikke som på tænkt ,men da sneen kom hjalp det gevaldig på det hele og nu er det jo foråret og en ny havesæson der er i fokus. Jeg har lavet lange lister om planter jeg gerne vil have, især en for mig ny plante Dlb. Begonie Bouton de Rose ,blomsterne på den  ligner Roser. 


I genbrug købte vi dette stor metal julehjerte for næsten ingen penge, 
Til næste jul må det op og hænge.


Lidt sne kan pynter på kransen af Mariebær.


 Smukt men koldt.



Jeg var så heldig at få dette flotte terrin fra 1910 og det passer perfekt i vores køkken.




Jeg har været i gang med at lege med kobber ,
tænkte at den gamle kanton model med tulipan måske kunne bruges.
 Jeg er selv godt tilfreds med resultatet og vil lave nogle stykker 
som hurtig skal udenfor så de kan få ir på sig. 
De skal nu ikke hænge op af muren men et sted hvor farven passer bedre til kobber.


Tak til jer der kigger ind på bloggen,det gør mig glad og taknemmelig 

12 kommentarer:

  1. Godt, at du er vågnet af dit hi:)Fantastisk foto af det rimfrostdækkede træ:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen Susanne. Ja det var en lang vinter søvn nu glæder jeg mig bare til forår og at få nogle af mine mange planer ført ud i livet.

      Slet
  2. Nogen gange er man nødt til at tage en pause og det er da også helt ok. Selv har jeg ikke været for aktiv på bloggen i et stykke tid. Mon ikke det går den rigtige vej, når du er begyndt at tænke på forårspynt. Dejlige snebilleder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen Rita.Ja mon ikke forår og en ny havesæson kan få os i gang. jeg har set på sin blog at du har Begonie har du Dlb. Begonie Bouton de Rose evt til salg. Den er bare så smuk i blomst.

      Slet
  3. Rigtigt dejligt at høre fra dig igen. Godt at i trods alt havde en god jul. Jeg har også taget den lidt med ro her i starten af året, men synes jeg er ved at komme i omsvingninger igen.
    Smuk smuk tulipan, jeg tror jeg må ønske mig sådan en saks.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for ros af min kobber-Tulipan, jeg har stadig nogle juletræer og stjerner som jeg mangler at få klippet. Når det er ordnet er det sommerfugle der skal laves og måske nogle små fugle.

      Slet
  4. Skønt at du er med igen, og kan vise os noget sne, vi har ikke haft sne i vinter, derfor nyder jeg dine vinterbilleder. Dine kobberblomster er rigtig fine, de skal bare være det rigtige sted, så de kan ses.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret Lisbeth, muren er ikke en god baggrund til at vise Tulipanen,det blev jeg også klar over,men det var lige et nummer for koldt for mig og mine lunge at være ude så jeg tog den lette løsning,lige udenfor døren.

      Slet
  5. Kære Leila
    Hvor blev jeg glad da jeg så du havde et indlæg på. Du har været savnet <3 Men jeg har jo selv stået lidt i stampe, og tror det er både sundt og godt at holde lidt fri fra blogland. Så kan man vende tilbage med nye kræfter.
    Dine billeder er altså altid så utrolig smukke. Jeg elsker at sidde og nyde dem, med en kop te i hånden. Her har det nemlig været koldt, blæsende og meget regnfuldt.

    Ønsker dig og Gert en smuk aften
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen Lone. Jeg er glad for at du kan lide mine billeder. En kop te er ikke det værste man kan få.

      Slet
  6. God du er vågnet Leila. Det betyder jo forår og mere skønt fra din hånd.
    Må først sige at det lyder som en utrolig dejlig jul for oldefar. Trods opholdet.
    Får helt et smeltet hjerte over den fantastisk ide at holde julen hos oldefar.
    Hvor er i bare hjerte varme.
    Smukke billeder du også laver til os. Den der kælk du har den er jeg altså ret vild med.

    Masser af knus til jer to
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Charlotte familie skal man værne om, de er vidner til vores liv og dermed en stor gave at have. Jeg er også vild med mine sparkstøtting (slæder) jeg har 2 en stor og en mindre. Hygge herfra

      Slet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...