Sidevisninger i alt

tirsdag den 31. juli 2018

Den gamle Divan gemte på 4 Engle


Engle med kobberving


Engle med kobber vinger



Jeg har fået en gammel Divan ,som har været i slægtens eje i mange år. Jeg overvejede om den skulle polstres om,men besluttede mig for at lade være.

I det varme vejr flyttede jeg noget af mit kobberværksted udenfor.

 Da Divanen havde affektionsværdi for mig var det svært at smide den ud,så jeg fik lige med et ideen om at bruge de 4 ben til Engle så skulle de have vinger af kobber. Resten af Divanen gik så til genbrug.



Først lavede jeg et forsøg i tynd kobber senere i 4 mm kobber. Engle-vingerne blev lagt i saltvand for at begynde at ire


 Jeg har også gang i stjerne og grantræer til at pynte op med til Jul udenfor.


Her ser i den første engel der er lavet, Glorien er lavet af kobbertråd

15 kommentarer:

  1. Jeg har fulgt dine engleforsøg på fb, hvor er du kreativ, det ser virkelig godt ud og ligner bestemt engle.
    Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth du er bare altid så sød og bruger af din tid på at skrive kommentar. Knus

      Slet
  2. Nøj hvor er du dygtig Leila. Jeg er vild med ideen om genbrug.
    Så mange minder der er fra divaen til små yndige engle.
    Du er en mester med kobber.

    Smuk dag til jer
    Klem

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord. har tænkt mig at farve en af engle hvid det vil nok være flot med ir farvet kobber vinger. Hygge herfra

      Slet
  3. Den smukkeste engel med en fantastisk historie. Du er simpelthen så dygtig Leila.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette for dine søde ord og Ros. Hygge herfra

      Slet
  4. Beautiful photography thank you for sharing Love and hugs Carole x

    SvarSlet
  5. Sikke en fantastisk ide! Og flot resultat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord,de går lige til hjertet. Hygge herfra

      Slet
  6. Hvor er de engle smukke. Du er så utroligt kreativ kære Leila, og godt du kan gemme lidt minder på den måde.

    Ønsker dig og Gert en smuk dag
    Knus, Lone

    SvarSlet
  7. Kære Leila.
    Hvilken fantastisk idé at bruge sofabenene til engle. De er jo som skabt til det. Og så kan de holde 100 år mere.
    Jeg var så glad for vores samtale hos fru Pedersen, det var så hyggeligt. Vil du hilse Gert fra mig.
    Kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære sødeste Eliane. Tak fordi du skriver på min blog.Nu jubler hjertet så den er ved at falde af krogen. jeg er utrolig glad for englene og for de minder jeg har til den gamle divan hvorfra englene opstod. Gert siger tak for din hilsen. Det er altid så skønt for sjælen, at gæste Anette & John og de mennesker de er i berøring med. Knus og kram herfra til dig og manden.

      Slet
  8. Kære Leila.
    Hold nu op, du bliver bare ved med at trylle alt mulige skønheder frem med dine meget Kreative hænder, hvor er du go til at tænke kreative og spændende tanker, så smukke engler med en fantastisk historie hvor er du go. Knussss Bitten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bitten nu kan jeg snart flyve på grund af dine søde ord.Du er selv et skabende menneske og ved at lige med et kommer der en idé. Knus herfra

      Slet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...