Sidevisninger i alt

søndag den 29. juli 2018

På tur ud i det blå


På tur ud i det blå.
Vi kørte hjemmefra i skøn solskinsvejr og havde skøn vejr hele dagen. 
Da vi  vente hjemad kom regnen. 



Vi var en lille flok der havde planlagt en tur til Als.
 Mandfolkene ville se teknik og jeg ville se blomster 
Vi kom godt rundt på Als og en smut forbi Gartneri Kær i Sønderborg.
En af de bedre oplevelse, var da vi kigge ind på Danfoss Univers ,så jeg kunne besøge Bittens have.

Jeg blev bestemt ikke skuffet, hele anlægget rundt i forlystelses parken var bare så skøn for dem der elsker haver. Der var mange formklippet planter,noget som jeg er vild med.



Men det jeg gik efter var at se Bittens Have,den havde jeg hørt så meget om,så nu skulle jeg endelig opleve den. Haven blev kåret som årets have-oplevelse ved Copenhagen Garde 2017. 


Når man gik gennem den smukke Rosen-espalier-buegang kom man tilbage i tiden.
 Bittens have er anlagt som man gjorde for 100 år siden. Det passer mig perfekt da jeg arbejder med min mormors gamle have-planer og de går også 100 tilbage i tiden.




Noget helt fantastisk er at man må tage frø fra planterne og plukke
 af de Alsiske æble og kirsebærtræer.


To gange om året kan man gratis grave planter op og tage med hjem. 
Tilmelder man sig Sct. Hans festen kan man grave tulipanløg op. 
Og ved sidste åbning, jeg tror det var i oktober men er ikke helt sikker på tidpunktet. 
Da kan man grave alle de Dahlia op som man kan nå.
 Parken har over 5.500 Dahlia. så for dem der bor tæt på, eller gider køre efter det
 er det en nem måde, at få løg og knolde til ens egen have. 
Husk man skal selv medbringe graveredskaber og trillebør.


Det var en rigtig dejlig dag hvor forventninger blev blev indfriet i aller højeste grad og mere til.


Det var bestemt værd at køre 600  km for sådan en dag, og da vi kom hjem behøvede vi slet ikke vande haven . Bare perfect.


4 kommentarer:

  1. Hej Leila
    Tak for turen til Bittens have, den kunne jeg godt tænke mig at se en gang. Flot at man må grave tulipanløg og georginknolde op på bestemte tidspunkter af året.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja have var smuk, men står ikke mål med din og alle de planter du har.Hygge herfra

      Slet
  2. Tak for turen, dejligt med sådan en udflugt på en skøn sommerdag. Herligt med den regn vi fik.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var dejligt med tørvejr imens vi var afsted,det var ikke så meget vand vi fik,men det der kom var velkommen og jeg synes da at græsset ser lidt mere grøn ud nu. Hygge herfra

      Slet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...