Sidevisninger i alt

torsdag den 24. januar 2019

Januar i kulde og blæst

Selvom det er koldt ude og minus grader,er de første forårstegn fremme. 
Jeg bliver så taknemmelig hver gang  jeg får lov at opleve det



Ræven sidder stum bag busk og flytter sig ikke,
 selvom der går de flotteste fasaner lige for næsen af den


Vi har megen glæde af at følge de 5 fasaner der holder til hos os.
Fasanerne kan glæde sig, jagt-tiden er snart slut på dem ,så får de en velfortjent pause



Da vi havde den voldsomme blæst for et stykke tid sidden,
blæste min vinterdekoration på bordet omkuld .
Fasanen her, hyggede sig med at gå og plukke i mosset.



 Nu venter jeg på om vi skal have sne eller om vinteren fortsætter som nu.
 Et er sikkert jeg glæde mig til forår.





10 kommentarer:

  1. Ja det bliver dejligt med noget forår, men lad os nu bare få noget vinter først, hellere nu end til marts/april. Flotte billeder af fasanerne, de er skønne at sidde og kigge på, din ræv er flot.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen Lisbeth. Ja jeg ser også gerne at vinteren kommer nu, så det ikke trækker ud. Dog kan jeg sagtens erindre sne i April. Jeg kan jo altid sidde og beundre mine frøposer og drømme. Knus herfra

      Slet
  2. Det var da godt nok en tålmodig ræv 😀
    Jeg længes også efter forår, men på den anden side er jeg overbevist om, at både vi og vore haver har godt af lidt vinter og det ser der jo ud til vi får nu, bare det så kan få en ende igen.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så ret! Lene. Det er bare så underlig at se træerne står med små nye blade og det så ikke har været rigtig vinter. men nu får naturen lov at bestemme som altid og så får vi se. Knus herfra

      Slet
  3. Jeg istemmer mig Lisbeth og Lene:) Jeg glæder mig også til forår, men jeg synes også, det er dejligt med rigtig vinter. Det er skønt med fasaner, og i flere år har vi haft et par stykker, men i år ser vi ikke meget til dem. Ærgerligt! Jeg er vild med alle dine betonkugler. Vh Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen Susanne. Ja jeg er slet ikke uening,men hige efter varme. det er ærgeligt at dine fasaner er væk,måske er det dem der er flyttet hertil. De 3 fasan høner vi har er blevet meget tykke af at spise her hos os, ja det samme gælder for de to kokke. Jeg frygter hver gang der er jagt i området at de skal bliver skudt,men nu efter januar er der heldigvis pause i jagttiden Knus herfra

      Slet
  4. Beautiful photos they are gorgeous Thanks ofr sharing.Love and hugs Carole x

    SvarSlet
  5. Thanks Carole. .Love and hugs from me.

    SvarSlet
  6. Åhhhh jeg glæder mig også.
    Så søde fasaner. Jeg er opvokset med fasaner der næsten løb om fødderne på os.
    Så det er et skønt syn. Selvfølgelig er de frække og tage af pynten :)))))

    Jeg tror på sne i weekenden
    Knus her fra

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Du fik ret ,sne fik og en naturen synes lige med et mere indbydende end grå og sjap.I dag sner det også hos os.

      Slet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...