Sidevisninger i alt

onsdag den 22. august 2018

Dekorations-kugler til haven.

Lige et ekstra indlæg i dag.

Disse dekorations-kugler er meget nemme at lave.




Materiale liste.

Spyrotorkugler eller gammel aviser krøllet til en kugle med tape om.
Beton kugle kan også bruges
Hammer 
Stanniol
Plakatfarve sort
Pensel
Køkkenrulle 
evt. lak 
Jeg brugte bagsiden af sandpapir til at glatte kuglen med,
 men en spiseske kan også bruges.




 Kuglen pakkes ind i mange lag stanniol   som bagefter 
bankes så den bliver helt fast.
 jo mere stanniol rynker jo mere farvespil bliver der. 


Bagefter males kuglen over med plakat farve og med det samme når det er gjort tager man et stykke køkkenrulle og tørrer malingen af igen der bliver noget tilbage i sprækkerne og det er det der giver effekten.

Ved emnerne her under, har jeg brugt den teknik som jeg vise i den gamle video klip sidst på siden





Så er der humoristisk film.

For mage år siden lavede jeg dette lille video klip med fremgangsmåden. 
Jeg var meget forkølet men havde lovet at vise hvordan dekorerende med stanniol.
Om ikke andet kan de der ser den, få et billigt grin.

Filmen er for lang til bloggen beklager
 men i får den korte version ,det eneste der mangler i filmen 
er at tørre farve af med køkkenrulle




8 kommentarer:

  1. Tak for den gode idé, Leila! For mange år siden fik jeg en stor kasse med styroporting. Jeg bruger af den endnu, og jeg vil gøre dig kunsten efter med et par kugler. Og måske et hjerte?
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen Karen.Jeg har også et lager af styropor,så gælder det om at hitte på hvad de skal bruges til. Hygge herfra

      Slet
  2. Nøj en god ide og sikke en skøn video.
    Skønt at se som dine finger bare arbejder.
    Åhhhhh når jeg høre din stemme så mindes jeg de hyggelige stunder vi har haft sammen.

    Krammer til dig
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hyggelige stunde dem har vi mange til gode af håber jeg. Kram tilbage

      Slet
  3. Hvor er de kugler utroligt flotte. Det er en rigtig fin teknik. Er det Gert man kan høre spille i baggrunden? Rigtig god video. Tak for dejlig inspiration ❤️
    God dag til jer

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone. Nej det er ikke Gert der spiller. Jeg tror det var radioen jeg havde til at spille i baggrunden. Vi ønsker også jer en dejlig dag. Knus herfra

      Slet
  4. Skøn video, og dejligt at høre din stemme.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette. Videoen er det så som så med, men fremgangsmåde er der da. Kram herfra

      Slet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...