Sidevisninger i alt

onsdag den 22. august 2018

Bag kulissen & blomster drømme

Mit indlæg i dag er ikke med smukke billeder, men hverdags billede. 
Jeg har førhen haft mange stedsegrønne planter (Halv Japansk have stil) 
og har det stadig, men min blomster-smag har ændret sig
 og jeg går nu mere efter cottage garden stil .
 Meget inspireret af Anette fra Fru Pedersens Have.  


 Denne smukke Little Lime har jeg lige plantet.

Men det er om næste år planter det drejer sig om
Her i min mistbænk i god arbejdhøjde (på grund af min kroniske sygdom ) 
bliver der sået mange planter og det er dejlig at jeg kan sidde ned til arbejdet.




Her har jeg sået mange forskellige planter. 
Lige nu er det Digitalis der er bredsået og som snart skal pottes om.
 Jeg har også drysset mange ud i blomsterbedene .
 Men det vil være rart at kunne sætte nogen af dem på bestemte steder, 
så derfor sår jeg dem her.




Her er nogle af de Alcea /Stok Roser jeg har sået for et stykke tid siden. 
I går fik jeg /vi sået nogle hundrede stokroser i et højbed som jeg bruger til at fremavler blomster i. De skal snart pottes om og så plantes ud til foråret.
Med lykke og held vil I se helt andre have-billeder fra mig til næste år.


Jeg har nogle tønder med stedsegrønne planter i.
 Under planterne har jeg Hornviol og her er der mange selvsået
 i gang med at gøre klar til næste sæson.



Min gamle danske Hummel er ved at blomstre.
Jeg er vild med den plante. Den er så smuk til dekorationer.




 I går tog jeg mig en pause sammen med Mozart
 og nød solen lege imellem træernes grene 





Sensommerfarverne kommer frem og selvom det er vemodig at sommeren takker af,
 er der noget dragende over sensommeren ,ja faktisk hver årstid.




Da vi havde sået vore stokroser i går tog jeg dette billed af udsigten fra køkkenhaven.



Naturen er fantastisk.










6 kommentarer:

  1. Jeg synes nu det er smukke billeder, søde Leila :-) De er fulde af skønhed og god stemning! Jeg har en million (cirka ;-)) selvsåede stokroser, og jeg nænner ikke at luge dem alle sammen væk, så jeg tænker at jeg en dag med stille regnvejr vil forsøge at omplante dem. Så vi har måske begge mange stokroser næste sommer :-)
    God onsdag til dig!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder fantastisk Nana. Lad os håber at vi får rigtig mange. Kram herfra

      Slet
  2. super fint, ja cottage garden style er osse fint. hav en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorte. Ja man kan jo altid lave have med et tvist,så der er lidt af hvert. Ønsker dig en dejlig dag. kram

      Slet
  3. Der er virkelig smukt hos jer. Naturen er forunderlig og giver så meget glæde. Naturen omkring os i Skivholme er også skøn, og jeg trækker den ind i haven gennem kighuller og så selve udsigtshaven selvfølgelig. Cottagestilen er så hyggelig, og med et pyntegen så veludviklet som dit, er jeg sikker på det bliver ganske mageløst :-)
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen. Tak for ros og søde ord. Ja naturen betyder meget for mig og det gør den også hos jer,det kan jeg jo se på din blog. Det eneste jeg kunne ønske mig her var kvæg på markene.Men kvægfolkene er ikke lige i nabolaget, kun Bison okser. Men dem kan vi ikke se herfra. Knus tilbage til jer .

      Slet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...