Sidevisninger i alt

fredag den 10. august 2018

Heste-kane til Julehaven



Jule forberedelse er i gang.
Så blev Gert næsten færdig med at lave heste-kanen til årets julehave. 

Den kane vi brugte sidste år er givet væk og i ar bliver det så denne der skal pynte nede ved vejen.

Hvis du vil se hvordan det så ud sidste Jul skal kan du klikke Her




 Jeg har kigget på mange gamle Kaner for at se hvilke farver andre har brugt. 
Jeg ville gerne have en sart lys grøn eller sort, Gert ville gerne have Kanen malet lysegrå 
Da det var Gert der lavede arbejdet lod jeg ham bestemme. 
Så efter 2 x 5 liter Gori 99 ser Kanen sådan ud


Nu mangler vi kun at montere en lygte under kanen og så nogle Kane-bjælder




Understellet var fra en gammel Kane vi fik med da vi købte den anden Kane.



Det var dejligt at få Kane-projektet i hus. Nu kan Manden så begynder på næste projekt jeg har til ham.

Kanen har to sæder foruden kuskens sæde.


Der er brugt nyt og gammelt træ i til Kanen.



10 kommentarer:

  1. Hvad skulle vi gøre uden vores dygtige og flittige mænd :)
    Heldigvis er jeg sikker på, at din kan lide det, der er kælet for detaljen :)
    Kanen er så flot.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har du ret i Lisbeth. Du har jo selv en af slagsen.Tak for dine søde ord. Hygge herfra

      Slet
  2. Sikke et flot stykke arbejde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det synes jeg også,selvom jeg gerne havde set en anden farve. Hygge herfra

      Slet
  3. Nøjjjjjjjjjjjjjjjjjjj hvor kunne jeg lige ønske Gert kom forbi her.
    Tror og kan se han er en vanvittig dygtig tømmer.
    Så smuk en kane og alle de flotte dekorationer i har fundet til den.
    Ja jeg er solgt.

    Knus og skøn weekend
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Skal hilse fra Gert og sige at han er kun en "KNAST" mand der kan lide at arbejde i træ og metal.
      Hygge herfra

      Slet
  4. Kære Leila
    Hvor er den bare blevet vildt smuk. Gert er en rigtig handymand. Tænk at have sådan en flot kane stående i haven. Åhhhh jeg er helt forelsket.
    Rigtig god weekend til dig og Gert.

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord Lone. Jeg glæder mig også til at finde det rigtige tilbehør til at pynte kanen med. Hygge herfra

      Slet
  5. Den er simpelthen så smuk. Gert er så dygtig og omhyggelig. Glæder mig til at se den i jeres julehave.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette. Jeg havde gerne set den i en sart grøn eller sort. Men her blev det for en gangs skyld Gert der fik lov at bestemme. Det skal også nok gå. Nu skal jeg så bare have samlet noget tilbehør i farver der passer til. Hygge herfra

      Slet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...