Sidevisninger i alt

onsdag den 3. februar 2021

Regnfanger i kobber og påskeæg

 I dag er jeg påbegyndt at lave 3 regn fanger til en god have ven 

og ud af resterne bliver der lavet påskeæg. 


Grunden til at æggene har den farve de har, er fordi de er varmet med gasbrænder.

kommer de ud og hænge bliver de med tiden grøn af ir.

Det tager noget tid at klippe ud så jeg holde pauser ind imellem.


Så får vi se om de bliver bedre end dem jeg lavede til mig selv,

her mangler de kun at få et kobberrør sat under så de kan stikke i jorden

Unika kunst



~~~~~~

Jeg hængte lige nogle æg op i køkkenet for at se hvordan de ville tage sig ud. 

Det er dog meningen at de skal hænge udenfor i en parasol købt hos Tjiller Tjaller i Holstebro


Sådan ser det færdige resultat ud .



Nu holdes der pause og jeg vil søge efter nye planter til haven blandt andet 

Selaginella apoda. 


Hygge herfra


10 kommentarer:

  1. Jeg kan forestille mig, at det er hårdt at klippe i kobberet, så du er nødt til at holde pauser ind i mellem. Jeg måtte lige google planten, det er en stueplante kan jeg forstå. Den har en fin grøn farve.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Jeg har set Selaginella apoda brugt i krukker på overdækket terrasse og der trives den fint.
      Jeg har set engelske haveprogram hvor den blev brugt mellem trædesten som bunddæk, men det er vore klima nok for koldt til, ved at der er nogle arter af den som kan være ude.
      Tak for din hilsen. Kh Leila

      Slet
  2. Jeg er imponeret over, at du kan klippe i kobberplader. Sikke en fin idé at lave dråbefangere og påskeæg, så du bruger så meget som muligt af pladen. Jeg har googlet Selaginella apoda - sikke en fin plante, og det lyder godt, hvis du kan bruge den som bunddække,
    Jeg kan varmt anbefale dig støvlerne med små metaldutter under, når du som mig nemt falder i glat føre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen. Jeg falder året rundt, men især er jeg ikke meget for at gå ude når det er glat så hvis støvlerne kan hjælpe der, ville det være dejligt. God weekend

      Slet
  3. tak for rosen hos mig på min blog, jeg må nu sige at du også er en af de få jeg kender der er
    super multikunstner, at arbejde i beton og kobber er vildt flot gået. jeg er meget imponeret over dig og dine mands færdigheder. det kan du godt fortælle ham.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt vi kan rose hinanden Dorte, hovesagen er at vi har det godt med det vi skaber og det giver os livskvalitet. God weekend.

      Slet
  4. Du er så god Leila.
    Altid har du skønne ideer og så udlever du dem.
    Det er fantastisk.

    Dejlig weekend til jer to
    Klem

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte du udlever om nogen dine kreative ideer. men godt at vi kan det. God weekend til jer i det Hvide slot

      Slet
  5. God ide med kobberæg i parasollen. Jeg har den også, lige nu er der lys i den, men jeg plejer, at have en ærteblomst til at vokse op i den.
    Dejligt med nye planter til haven, jeg kendte ikke den du søger, men den ser fin ud.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  6. Hej Lene. Jeg tror da lige at jeg ville snuppe din ide med ærteblomster op af parasollen, så lang har jeg ikke tænkt, tak for den ide. Den plante jeg var på jagt efter vil jeg blandt andet bruge ude ligesom pletter i luften, jeg vil blandt andet plante dem i terrakotta potter .God weekend til jer

    SvarSlet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...