Sidevisninger i alt

tirsdag den 2. februar 2021

Kyndelmisse Marias Renselsesdag

 Kyndelmisse eller Kjørmes Knud. 

Der er mange traditioner og varsler knyttet til kyndelmisse.

 Jeg var lige en tur rundt  i have for at se om jeg kunne finde nogle varsler.

Et er, at Steen Steensen Blichers kyldelmissedigt holdet stik her 

Hvidt forneden ,Hvidt foroven pudret tyk står træ i skoven som udi min abildgård.

Et af varslerne var at hvis det blæste så meget

at 18 kællinger ikke kunne holde den 19 ved jorden 

så ville foråret snart være på vej.

Den ville jeg ønske at  jeg kunne sige holdt stik, så vi kunne få tidlig forår.

 Men det blæser ikke meget, stenen her har ikke flyttet sig.


I dag har der været en hvid mur rundt om ejendommen
 så udsigt har der ikke været meget af.
Jeg har læst et sted at hvis det er gråvejr, vil vinteren snart slutte.
 Hvis ikke, så er vi da halvvejs igennem.



Nu vil jeg hygge mig inde og nyde synet af sne og rimfrost i havens træer og buske




4 kommentarer:

  1. Ja det er smukt med rimfrost, jeres træer står så flot. Vi har været uden for øen, så jeg fik ikke set, hvor meget rim der var her, det var nok ikke meget. Ved færgen var det meget tåget ind i mellem skinnede solen igennem på sejlturen.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Vi havde ikke megen sol kun lige et par minutter kunne den skimtes bag en hvid mur af frost tåge. Tak for din hilsen her. Kh. Leila

      Slet
  2. Rimfrost i havens træer og buske er fortryllende smukt!
    Kyndelmisse markerer lysets komme, hvor vinteren er halvvejs omme - men jeg håber nu, vi nærmer os forår og mildere dage.

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...