Sidevisninger i alt

tirsdag den 18. oktober 2016

Beton dekorations-stage og æblechutny

I dag har jeg ryddet lidt op i færdigstøbte beton emner, efterset og slebet kanter. Denne dekorations kasse med glas skærme har jeg lavet i en plastik plantekasse.
For syns skyld blev plantehullet fyldt med mos og en beton engel .
Så var der en ting mere der var færdig.

 Min mand var så sød at samle æbler sammen ,så nu skal der laves Æble Chutney med karry & chili

En af de opskrifter jeg bruger er

1kg  madæbler
2 små løg
1-2 fed hvidløg
3-4 chili
5 gram reven ingefær
1 spsk karry
1 spsk knust korianderfrø
100 gram rørsukke
ca 2 dl æbleeddike
Jeg skræller æblerne og skærer dem i tern.
Hakker løg,chili hvidløg og ingefær
jeg kommer det hele i en gryde sammen med sukker og æbleeddike og koger det og hvorefter det simre i ca. 25 minutter. 

Fyldes på atamon skyllet glas og så velbekomme. 


8 kommentarer:

  1. Ser top hyggeligt ud med dit beton fad med glas og lys .. god ide
    - tror da jeg skal prøve din æblechutney, vi har virkelig mange æbler ..
    Tak igen og god aften
    Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen,der findes så mange gode opskrifter på æblechutney,nå først vi har lavet saft,æblemos ,så bliver resten brugt til andre ting. Hygge herfra.

      Slet
  2. Hvor er det en hyggelig betondekoration, især den lille engel er så fin.
    Dejligt at få brugt lidt af avlen til lækkerier.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen Anette.jeg har en svaghed for engle figuer,bruger dem både inde og ude. Denne her i dekorationen er knap 20 cm lang. Når der er frugt i haven er det bare med at udnytte dem. Hygge herfra.

      Slet
  3. Wonderful design this is so stylish and your apples look delicious love and hugs Carole x

    SvarSlet
    Svar

    1. Thank you for your greeting. I'm glad you like my pictures. We have many apples in the garden, ready for the picking. Love and hugs leila

      Slet
  4. Super flot kreation. Lyder lækkert med de æbler. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte. Æbler,løg og karry ,det synes jeg smager godt. Jeg laver ofte en "kompot" til evt. koteletter af æbler i tern svitser sammen med løg og karry. Hygge til dig

      Slet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...