Sidevisninger i alt

mandag den 17. oktober 2016

Kugler i løvfaldsblade og mos.


Her i Huset på bakken langt ude på landet er planlægning nødvendig. Min kroniske sygdom begræser, hvad jeg kan, selv om hjernen ofte tror det modsatte. 
Alle mine kreative gøremål, kan kun lade sig gøre med hjælp fra min mand, samt den øvrige familie og gode venner. Julehaven er planlagt i mit hoved, og arbejdslisten til min mand er lang og usynlig. Så kan der altid fyldes mere på. jeg/vi er så småt begyndt på det, der skal være med til at pynte op i den mørke tid, og jeg glæder mig, hver gang et projekt lykkes.



Lige nu er haven et skattekammer med materialer til efterårs dekorationskugler.
Inden manden fjerner bladene fra græsplænen, må jeg tage for mig, til bladkugler. Det vil sige, at min mand serverer en ordenlig stak blade på havebordet, så kan jeg sidde og rulle alle de kugler, jeg har brug for.
Haven gør klar til vintersøvn, og om lidt bliver det vinterbelysnig og evt. sne, der skal smykke havens træer og buske. 

Der er stadig smukke blomster i vores  kæmpeverbena. 


Kugler her og der. Jeg har ikke lavet mine stilleben til vinter endnu, men er godt på vej.

Moskugler er også smukke.

Har spekuleret på, om den kæmpe store Rhododendron skal pakkes ind med LED- lys. Det kunne helt sikkert være flot i den mørke tid.

2 kommentarer:

  1. Bladkuglerne er så smukke, og meget anvendelige. Jeg har endnu ikke fået lavet nogen, men det kommer.
    Det ville være så smukt med lys på rhododendronen.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen Anette. Ja det med bladkuglerne, det er der også god tid til,der er endnu mange blade der ikke er dalet ned. Hygge herfra.

      Slet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...