Sidevisninger i alt

mandag den 24. oktober 2016

Høns i Beton

Så fik jeg prøvet at lave fjerkræ i nylonstrømpe.
 Jeg må sige, at de er så specielle at kun en mor kan holde af dem.
Jeg kan best lide dem i den rå udgave ,så skal jeg prøve en anden gang,så skal de ikke farves.





Nylonstrømper fyldes med beton og  formes,strømpens skaft hænges op og halsen "formes med op"  Jeg har sat noget ståltråd i der hvor næb og øjne skal formes. Når betonhønen/hanen er tør klippes strømpen over .
 Så kan næste trin startes.


Med fliseklæb formes næb, øjne og hovedets afrunding,hanekam samt kindposer.
Jeg har givet kokken halefjer .Hønen har fået vinger på siden og en hat på hovedet.
Jeg malede først det røde . derefter gav jeg struktur masse (som jeg bruger når jeg maler på lærred. )
Det skal forstille fjer.
Derefter males resten og de males/sprøjtes med lak (hvis de skal stå ude).





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...